štvrtok 15. októbra 2015

Králik v chrenovej omáčke s tekvicovými haluškami

Pôvodný recept som uvidela v kuchárskej knihe, použili tam kurča. My sme už dávno mali králika, tak som si v mysli vybavila, aké to môže byť v tejto kombinácii. Dva dni mi to chodilo po rozume, a keď som mala už aj králičie mäso a tekvicu Hokkaido na vybratú prílohu , pustila som sa do varenia.
Králičie mäso je jedno z najhodnotnejších, je jemné, diétne a veľmi chutné, vhodné hlavne pre deti.
Kusy mäsa som umyla a spolu s nakrájanou koreňovou zeleninou, cibuľou a korením(čierne celé, nové celé a bobkový list) dala variť. Vody som dala toľko, aby bolo všetko ponorené, z vývaru sa bude potom robiť omáčka.
Po zovretí som ešte pridala za lyžičku soli a na miernom ohni varila prikryté do úplného zmäknutia mäsa, čo bolo hodina a pol. Celé som precedila, zeleninu som už ďalej nepoužila, mäso po vychladnutí obrala od kostí a pokrájala na kúsky.
Kým sa varilo, urobila som prílohu: tekvicové halušky. Pridala ich na Varechu vlani @zolik, veľmi nám chutili, tak som už čakala, kedy bude tekvicová sezóna.
Z tejto malej Hokkaido som použila polovicu dužiny, druhú som odložila do mrazničky. 
Pokrájaná tekvica sa dostala do kastrólika podliata malým množstvom vody a pod pokrievkou sa dusila do zmäknutia. Následne som ju popučila len tak vidličkou a nechala vychladnúť.
Prisypala som k nej soľ, špaldovú bielu hladkú múku a pridala jedno vajce, po rozmiešaní priliala aj trocha vody, aby hustota zodpovedala haluškovému cestu. Priznám sa, skúsila som robiť už aj halušky z nastrúhanej surovej žltej tekvice, ale mne sa po nahádzaní do vody porozvárali, bola to kaša a nie halušky. Odporúčam preto tekvicu radšej uvariť. 
Halušky som varila v dostatočnom množstve osolenej vody, po vystúpení na hladinu ešte pár minút.
Scedené a prepláchnuté čakali v cedníku, kým pripravím omáčku.
Na tú som očistila kus chrenu dlhý asi 20cm. Sú rôzne ostré, možno budete potrebovať menší alebo zasa väčší kus.
V kastróle som rozohriala 3 PL bravčovej masti. Pohrávala som sa s myšlienkou, že dám vyškvariť aj kúsok prerastenej slaninky, ale po tej sa záhadným spôsobom zľahla polička v chladničke, tak ostala len masť. Na ňu som nasypala 4 PL hladkej múky a miešala na miernom ohni, aby sa nepripálila, urobila som svetlú zápražku.
Po pár minútach som prisypala najemno nastrúhaný chren, poprevracala 
a zaliala králičím vývarom. Toho bolo presne 8dcl.
Nenaliala som ho naraz, ale po častiach, stále miešajúc metličkou, aby sa netvorili hrudky. Pridala som plyn, omáčka prevretím zhustla práve správne. Potom som ju nechala vrieť 10 minút len veľmi jemne a sem-tam premiešala. Úplne na konci som ju dochutila ešte štipkou soli, lyžicou kryštálového cukru a takým istým množstvom čerstvej citrónovej šťavy a zjemnila šľahačkovou smotanou.
Nakrájané mäso som do nej opäť vrátila aby sa ohrialo.
 A musím napísať, že sme sa poriadne najedli. Výborné jesenné jedlo, urobte si ho aj vy, hoci aj z kurčaťa, neoľutujete.

Žiadne komentáre: