piatok 16. októbra 2015

Hlivový paprikáš ako eintopf

Ďalšie rýchlo hotové jedlo z mojej kuchyne.
Postup:
Malú nadrobno pokrájanú cibuľu som dala opekať na 2 lyžice oleja, kým zružovela. Pridala som tri veľké pretlačené strúčiky cesnaku, premiešala a odstavila. Nasypala som sem polovičku lyžice červenej mletej papriky, znova premiešala a vrátila na oheň. Okamžite nasledovalo celé balenie hlivy ustricovej pokrájané na menšie kúsky. Osolila, premiešala a zaliala som to horúcim zeleninovým vývarom - 2,5 až 3dcl. Zelené fazuľky mám veľmi rada, tak som ich šupla aj sem, za hrsť mrazených. Mierny var trval 10 minút.
Minule som natrafila na takéto malé mašličky - farfalline, sú z tvrdej pšenice, tzv durum.
Do jedla som z nich nasypala 6 veľkých lyžíc, majú sa variť 8 minút, ako je uvedené na obale. Kastról som zakryla pokrievkou a dávala pozor na čas, občas som jedlo premiešala, aby sa cestoviny neprilepili na dno. Tekutina, ktorá je tam, by úplne mala stačiť. Ušetríme jeden hrniec na osobitné vyváranie cestoviny, minimálne 2,5l vody a nejakú energiu, plus bude menej riadu na umytie. To je na eintopfoch - jedlách z jedného hrnca - najpraktickejšie.
Čas varenia cestoviny rátam po zovretí. Keď uplynie, vypnem zdroj tepla, jedlo premiešam a je skoro hotovo.
Ešte sa mi tam žiada na krémovejšiu konzistenciu kúsok masla a trocha smotany na šľahanie. Mám to tak proste rada. Kto ráta kalórie, tento krok obíde.
Premiešané, chute prepojené po pár minútach, kým vyberiem taniere a príbory. ešte posyp petržlenovou vňaťou a môže sa jesť. Dobrú chuť prajem.


Žiadne komentáre: