nedeľa 4. októbra 2015

Bravčové pliecko na rasci a cesnaku

Z tohoto mäska iste nič na recyklovanie neostane, je totiž fantastické.
Dobre prerastený kus pliecka bez kože mal vyše kila. Umyla, osušila som ho a na lyžici bravčovej masti som ho vcelku v jenskej mise opiekla z oboch strán na vyššej teplote.
Potom som ho poriadne osolila, okorenila celou rascou a vložila do horúcej rúry predhriatej na 220°C, nech sa chytia aj bočné časti, ktoré sa neopiekli na platni. Takto sa mäso pieklo asi sedem minút, potom som rýchlo do misy pridala skoro celú hlávku cesnaku aj so šupkou. Kúsky očisteného som nastrkala aj do prirodzených otvorov na mäse. Misu som zakryla alobalom, vložila späť do rúry a teplotu znížila na 180°C. Po 40 minútach som mäso otočila na spodnú stranu. Napriek tomu, že som ho vôbec nepodliala, pustilo vlastnú šťavu a dusilo sa tak.

Zakryté sa dusilo ďalších 40 minút, teda spolu bolo v rúre skoro 90 minút. Vybrala som ho z misy odpočinúť si pár minút, nemá sa krájať hneď.
Zatiaľ som zo šťavy vybrala cesnak, vytlačila z neho mäkké strúčiky, ktoré som potom vidličkou roztlačila. Celý výpek som precedila cez jemné sitko, mal fantastickú chuť.
A tu som už mäso nakrájala, bolo naozaj šťavnaté a mäkučké.


Kolagénové vlákna a mastnejšie časti sa priam rozplývali na jazyku. Presne takto to máme radi. Ako prílohu som pripravila zemiaky s petržlenovou vňaťou a cviklovo-uhorkový šalát, na ktorý tu mám na blogu tiež recept pri bryndzových karbonátkach. Už sme si ho veľmi obľúbili. 

Žiadne komentáre: