streda 5. januára 2022

Škaredý ale chutný čučoriedkový koláčik

 Včera som vybrala z mrazničky krabicu mrazených čučoriedok, reku budú nejaké ovocné poháre. No, po rozmrazení sa mi tie čučoriedky zdali ohromne velikánske a mľandravé, aj keď boli chutné, len som ich obchádzala. Tak som ich musela dnes už šupnúť do koláča.

Vymyslela som si recept na veľkosť môjho maličkého červeného pekáčika.

suroviny: 2 vajcia, 4 PL kryšt.cukru, 2PL jemných ovsených vločiek, 4PL mletých mandlí, 1PL polohrubej múky, 200g čučoriedok

postup:

vajcia som s cukrom šľahala elektrickým šľahačom asi 10 minút, do bledej hustej peny. Prisypala som vločky, mandle, múku a všetko ručne dôkladne premiešala.


Vyliate cesto v pekáčiku vystlanom pečiacim papierom bolo v množstve, ktoré dovoľovalo ešte trocha narásť počas pečenia. Na cesto som ešte nasypala odtečené čučoriedky. Väčšina sa poponáhľala do stredu cesta, tam je ich najviac.

Pekáčik som vložila do rúry predom vyhriatej na 180°C a čas som nastavila na 25 minút.
Po jeho uplynutí som špajdlou skúsila prepečenosť, no ešte to potrebovalo nejakých 5 minút.
Koláčik som krájala po vychladnutí tak, že som ho spolu s papierom vybrala na dosku. Nie je vôbec lákavý na výzor, ale jeho vôňa a chuť sú naozaj dobré.
A zamaskovať sa dá zmrzlinou, pudingom alebo šľahačkou napríklad.
 No to už budú kalórie navyše!




Žiadne komentáre: