utorok 30. novembra 2021

Zapečený kel s údeným mäsom

 


Určite poznáte ten pocit, že máte hmlistú predstavu o nejakom jedle, ktoré by ste chceli vytvoriť a nápad dostáva zreteľné črty až pri čine - teda pri jeho samotnej príprave.

Vedela som, že chcem kel v kombinácii s mletým údeným mäsom. Uvarila som teda kus údeného kolienka bez kosti a po vychladnutí som ho pomlela.

Ak kúpim kel, málokedy sa mi podarí zužitkovať ho celý. Aj teraz som mala v chladničke pol hlávky, tak som ju potrebovala minúť. Pokrájaný na menšie kusy som ho uvarila v menšom množstve osolenej vody s rascou a nechala odkvapkať. Medzitým som opiekla cibuľu do hneda. Je to surovina, ktorá vždy dodá chuť aj tomu najfádnejšiemu jedlu.


Ako vidieť na fotke, medzitým na kuchynskú linku pribudla kyslá smotana, vajce a cesnak:-) všetko dobré, čo sa podľa mňa k sebe hodí.
Mäso s kelom, vajcom a pretlačeným cesnakom som zmiešala, okorenila som to čiernym mletým korením.
Podľa množstva hmoty som vybrala zapekaciu misu, ktorú som vymazala tukom a vysypala strúhankou. Rúru som už zapla na 180°C. 
 Osolenou smotanou som plánovala celé zaliať, no akosi jej bolo veľa, a musela som ju vidličkou vpraviť do zmesi, takže tento krok si nabudúce ušetrím a zmiešam všetko dokopy hneď.


Hlavné suroviny sú tepelne upravené, no smotana sa musí prepiecť aj v strede misy, takže zapekanie trvá dovtedy, kým je povrch presušený a okraje hnedasté. Približne 35-40 minút. Ak by sa vrch chytal moc rýchlo, dá sa zakryť.

Výsledok je pre človeka, ktorý má rád kombináciu mäsa a zeleniny, myslím, viac než uspokojivý. Chute sa totiž dobre spoja a jedlo je konzumovateľné samotné ale aj s prílohou. Mne sa k nemu hodila zemiaková kaša. 






Žiadne komentáre: