utorok 15. augusta 2017

Polievka môjho detstva (z dedičstva po predkoch)


Mám na jazyku chuť a v nose cítim vôňu zeleninovej polievky, ktorú mama robievala veľmi často. Najviac mi v nej chutili gombolce - guľky s opraženým rohlíkom a petržlenovou vňaťkou. Robila ju na masle. Niektorý deň som pocítila neodolateľnú túžbu, aby som ju pripravila. Dostala som od susedky mrkvu aj petržlen zo záhradky, tak som dlho neotáľala.

Suroviny:
2 mrkvy, 2 petržleny, kúsok zeleru, kúsok kalerábu, 1 zemiak,(môže byť aj zelený hrášok, brokolica, karfiol, fazuľka...čo práve máte), pol cibule, voda, soľ, 2 PL  masla, lyžička červ. mletej papriky
Guľky:
1 rohlík, 1 vajce, hrsť petržl. vňate, cca 6 PL polohrubej múky, voda

Postup prípravy:
Očistenú a umytú zeleninu nakrájam na plátky alebo hranaté útvary, niečo aj postrúham. V hrnci roztopím lyžicu masla a zeleninu poopekám, prisypem ml. papriku zamiešam a hneď zalejem horúcou vodou, tu asi 1,7l. Osolím a nechám zovrieť, stíšim plameň a pomaličky varím do polomäkka.
Rohlík si buď nakrájam a opečiem nasucho na panvici alebo opečiem v hriankovači a potom nakrájam na malé kocky.
Pridám múku, soľ, posekanú vňaťku, lyžicu rozpusteného masla a vajce, dôkladne premiešam a pridám toľko vody, aby som dostala polohustú masu.
Ruky si navlhčím a robím z masy guľky veľkosti pingpongovej loptičky, hneď ich vkladám do vriacej polievky ale nemiešam. 
miešam až vtedy, keď sa guľky zavaria, aby sa nerozpadli. Varím ich ešte asi 10 minút. A môže sa obedovať. Dobrú chuť aj Vám!


Žiadne komentáre: