streda 7. júna 2017

Plnené šampiňóny a cukina

Obyčajný ale spoľahlivý recept. Zapekaná plnená šťavnatá zelenina je u nás vždy vítaná. Plnka je variabilná v duchu "čo dom dá". Mne dal toto:

Suroviny:
4 ks veľké šampiňóny
2 stredné cukiny
200g dusenej šunky
1 vajce
1 krajec chleba
1 cibuľa
2 varené mrkvy
2 PL oleja
hrsť čerstvej petržlenovej vňate
plátok syra Gouda
soľ

Postup:
Šampiňóny som olúpala (inak ich nelúpem, len utieram, ale teraz boli také potrhané), cukinu umyla, pozdĺžne rozrezala na polovice a lyžicou mierne vydlabala dužinu. Tú som uložila bokom. Nožičky šampiňónov som vylomila a tiež pokrájala na menšie kúsky.
V rajnici na lyžici oleja som opiekla na kocky nakrájanú cibuľu, keď bola sklovitá, prisypala som kúsky dužiny cukiny a nožičiek húb, osolila som to a ešte dusila. Ku koncu som pridala už len pokrájané mrkvy z mäsovej polievky, aby sa upotrebili a farebne doladili plnku.
Šunku som mala v plátkoch, pokrájala som ju na malé štvorce, tak isto syr a vňať som posekala.
Všetko sa mi pomestilo na stredný plech vystlaný papierom na pečenie. Vydlabané cukiny a klobúky šampiňónov som osolila a potrela olejom, hlavne časti, ktoré budú počas pečenia vyčnievať.
Prišiel čas zostaviť plnku:
Do rajnice s opečenými surovinami som pridala nakúskovanú striedku chleba, šunku, vňať a jedno vajce. Všetko som dobre premiešala a lyžicou som plnku rovnomerne rozdelila do klobúkov a cukín.
Plech som vložila do rúry predom vyhriatej na 200°C na 35 minút. Bol to taký odhad, okom som obsah rúry priebežne sledovala. Ak chcete, môžete plech prikryť alobalom, zelenina bude upečená ale plnka nebude chrumkavá na povrchu.


Medzitým som pripravila prílohu: celozrnný bulgur. V hrnci som rozohriala trocha oleja, nasypala som naň bulgur, osolila a trocha ho opražila. Zaliala som ho horúcou vodou palec nad bulgur a pod pokrievkou nechala mierne variť, kým sa voda vsiakla. Plameň som vypla a bulgur nechala dôjsť pod pokrievkou 10-15 minút.
S manželom sme si bulgur veľmi obľúbili ale musím ho robiť v menšom množstve, prišla som na to, že mi chutí len čerstvo pripravený, ohriaty už nie.
Vynikajúce jedlo je takto hotové ani nie do hodinky.

Žiadne komentáre: