sobota 1. januára 2022

Novoročné pagáčiky

 


Tak som si ich nazvala, keďže som ich piekla dnes, na Nový rok.

Sú to superrýchle a pritom chutné pagáče, vďaka hnetenému maslovému cestu, kde nejde žiadne droždie.

Suroviny:

340g polohrubej múky, 250g zmäknutého masla, 1,5 KL soli, 250g jogurtu alebo kyslej smotany, 1 vajce na potretie a sezamové semienka na posypanie

Postup:

Preosiatu múku som zmiešala so soľou a primiesila som maslo a jogurt. Treba pracovať rýchlo, ak máte možnosť, dajte si to do robota, lebo pôsobením teplých rúk je cesto lepivejšie.

Je to podobné cesto, aké robievam s tvarohom, tam je pomer múky, masla a tvarohu (bryndze) rovnaký a robím ich aj vo forme tyčiniek. Naposledy boli také tyčinky s medvedím cesnakom na jar.

No naspäť k receptu:

Cesto som na pomúčenej doske rozvaľkala a 2x preložila. Tento postup som ešte opakovala 2x. Prekladanie sa ale úplne môže vynechať, veľký význam pri tomto druhu cesta totiž nemá. 

Ak by sa cesto lepilo napriek podsypu, treba ho dať na istý čas do chladu.

Na posledne rozvaľkanom pláte som ostrým nožom urobila mriežku a menším vykrajovátkom som tvarovala pagáčiky. Ešte ich treba dlaňami sformovať do výšky.

Vykrojené pagáče som potrela rozšľahaným vajíčkom a posypala sezamovými semienkami.
Piekli sa v rúre vopred vyhriatej na 200°C asi 25 minút, nevysušte ich veľmi.
Z tejto dávky mi vyšiel jeden plný väčší a jeden poloprázdny malý plech. Netreba nechať medzi nimi veľa miesta, neobsahujú kypridlo, takže nenarastú počas pečenia. Najlepšie sú vlažné, to treba dávať pozor, aby ich človek vedel prestať brať z plechu, aby neuškodili. Sú fakt vynikajúce!






Žiadne komentáre: