streda 5. januára 2022

Údené mäso v cestíčku z kyslej kapusty a zemiakov

Tradičná slovenská kuchyňa. 
V rámci obdobia kyslej kapusty a v duchu spotrebovať všetko, čo sa moce v chladničke od Vianoc, som vyskúšala tento recept a veru som neoľutovala.
Je to naozaj sýte aj samotné, dobré aj studené, zabalené do práce alebo na cestu. A keďže máme toho roku domácej kvasenej kapusty naozaj dostatok, urobila som k mäsku čerstvý, takzvaný Kočišský šalát. S jeho prípravou som aj začala najskôr, aby mal čas k prepojeniu chutí.
Suroviny:  šalát:
nadrobno pokrájaná kyslá kapusta podľa potreby prepláchnutá
olej podľa chuti (u nás ide olivový)
červená cibuľa pokrájaná nadrobno
červená mletá paprika
mäso:
údené mäso vo forme plátkov, surové očistené zemiaky, kyslá kapusta asi toľko čo mäso, strúčik cesnaku, mletá rasca, soľ, 1 vajce, 1 PL hl.múky, 1PL polohr.múky, olej na vyprážanie

Postup:  šalát: najprv sa spojí cibuľa s olejom a paprikou a následne sa vmieša kapusta. 



K príprave mäsa potrebujeme podľa počtu stravníkov plátky údeného mäsa. Ja som mala asi 300g, krájala som polcentimetrové kúsky, vyšlo ich 5 ks.
Kyslú kapustu som prepláchla a poprekrajovala na menšie kúsky, aby sa s ňou lepšie manipulovalo.

Surové zemiaky som nastrúhala najemno, pridala kapustu, vajíčko, mletú rascu, soľ, pretlačený strúčik cesnaku, lyžicu hladkej a lyžicu polohrubej múky na zahustenie, aby sa vytvorilo cestíčko.
Toto nie je typické tekutejšie cestíčko, takže namočiť v ňom mäso moc nejde. musela som si vymyslieť spôsob ako na to:-)
Najprv som plátok mäsa položila na ľavú dlaň a naložila som na ňu cestíčko, potom som plátok prevrátene uložila na lopatku - obracačku a naložila cestíčko aj na druhú stranu mäsa. Následne som to takto z lopatky pomocou vidličky presunula do horúceho oleja. Ja si ruky šanujem, aby som sa neobarila, sú to moje pracovné nástroje.
Z oboch strán som potom postupne všetky plátky mäsa v cestíčku vypražila do ružova a hotové preložila na misu so servítkou, aby nasala prebytočný tuk.

je to veľmi dobré spestrenie, keď nie sú nápady, čo zas variť ale hlavne vďaka kyslej kapuste aj hodnotné jedlo plné probiotík, vlákniny, vitamínov a minerálov. 










 

Žiadne komentáre: