sobota 22. januára 2022

Pomarančový koláčik bez múky

 Inšpiroval ma Perzský pomarančový koláč uverejnený na Vareche.

Niektoré množstvá surovín a aj samotné suroviny som poupravila a výsledok si takto ukladám, lebo je to výborná orientálna pochúťka. Jeho hlavnou výhodou je veľa ovocia a vlákniny.

Suroviny:
Cesto:  6 vajec, 200g práškového cukru, 140g mandľovej múky, 80g kokosovej múky, 30g ovsených vločiek, 3 BIO pomaranče
sirup na poliatie:
šťava z 1/2 pomaranča, 1 PL medu, trocha vody, 1 PL pomarančového likéru
Krém:
1 smotana na šľahanie, 1 mascarpone 250g, 1 PL práškového cukru, na posyp strúhaná pomaranč. kôra, posekané nesolené pistácie

Postup:
Vopred treba uvariť 3 pomaranče spolu so šupkou asi dve hodiny a nechať ich vychladnúť. Urobila som tak večer a na druhý deň som pokračovala v príprave koláča vymiešaním celých vajec s práš. cukrom do hustej peny. Pomaranče som pokrájala, zbavila kôstok a pomixovala na kašu, ktorú som potom vmiešala k vaječnej hmote. Prisypala som mandľovú múku zmiešanú s kokosom a ovsenými vločkami. 
Dôkladne premiešané cesto som naliala na papierom vyložený menší plech a vložila do rúry vopred vyhriatej na 170°C. 
Koláč sa piekol 35 minút, po kontrole špajdlou som ho vybrala a trocha popichala.
Ostrúhala som kôru z posledného pomaranča

V hrnčeku som zmiešala pomarančovú šťavu, med, likér a trochu vody, nechala som to prevrieť a pomocou lyžice som poliala upečený koláč. 
A už len posledný krok treba urobiť a to je krém, ktorý je veľmi jednoduchý: vyšľahá sa smotana, pridá sa cukor a mascarpone, prešľahá sa to celé na hladký krém, naplní do zdobiaceho vrecka a nastrieka vždy kôpka na porcie pokrájaného koláčika.
Ozdobiť sa dá strúhanou pomarančovou kôrou a posekanými pistáciami. Mne sa táto forma veľmi páči, aj kvôli tomu ma koláčik pôvodne chytil za srdce. A nebanujem. nech aj vám chutí, ak ho vyskúšate!






 




Žiadne komentáre: