utorok 4. januára 2022

Rizoto s ružičkovým kelom, olivami a kurkumou

Variť malé množstvo je niekedy oveľa ťažšie, ako by sa zdalo. Práve kvôli baleniam surovín v obchodoch. Teraz mám konkrétne na mysli ružičkový kel balený v sáčku. Je ho tam celkom dosť a ešte asi nikdy sa mi ho nepodarilo spotrebovať naraz. Tak z neho vždy odoberiem a robím rýchlovky. Ako aj dnes podvečer.

Len aby to bolo ľahké, sýte, aj oku lahodiace, chutné, zdravé a v jednej panvici:-)

Suroviny: 2 PL oleja, 2 hrste očistených ružičiek kelu, pol hrnčeka guľatozrnej ryže, 5-6 olív, kurkuma, soľ, čierne korenie mleté, voda

Postup:

na horúcom oleji som poopekala rozštvrtené ružičky kelu, zasypala ryžou, osolila, okorenila kurkumou a mletým čiernym korením, premiešala a zaliala hrnčekom vody. Pod pokrievkou som to nechala bublať a za občasného premiešania som kontrolovala a prilievala vodu, aby sa ryža uvarila domäkka.


Kurkuma sa vraj vstrebe najlepšie v kombinácii s čiernym korením, tak sa snažím ich dávať do jedla spolu. Pred koncom varenia som pridala ešte pre farebný efekt pár pokrájaných olív. Schválne nepíšem čiernych, lebo sú vraj len farbené. Čierne by neboli také bacuľaté a rovnako guľaté, lebo originál čierne sú úplne dozreté, už nie pevné bobule.

Ako prílohu som si zvolila nakladanú cviklu. 

Celé ako je trvalo asi 20 minút. Splnilo všetky moje očakávania.


Žiadne komentáre: