štvrtok 3. decembra 2015

Zapekaný karfiol s mletým mäsom a ryžou

Občas vzniknú doma skvelé jedlá vtedy, ak to ani nečakáme. Tak to bolo aj v tomto prípade, mala som rozrobený recept na Beťársku polievku - robila som do nej mäsové pirohy -  a ostala mi mäsová plnka. Bolo to mleté bravčové pliecko popreháňané na opečenej cibuli s čiernym korením, majoránkou a červenou mletou paprikou. Ako som spomínala, solila som ho až po stiahnutí z platne.
V chladničke mi ostal zvyšok pareného karfiolu, ktorý som nestihla obaliť v trojobale a šupnúť do mrazu pre prípad ďalšej obedovej nestíhačky. A ešte málo ryže, asi za hrnček.
Tak som vymastila maslom svoj maličký pekný červený pekáčik, na spodok rozprestrela studenú ryžu, na ňu predpečenú mäsovú zmes (tú som z dôvodu plnenia cesta na tortellini po vychladnutí premlela znova na medzičasom umytom mlynčeku - jemnejšia plnka neprederaví cesto)
Navrch som poukladala ružičky rozobratého karfiolu. Neparím ho úplne do mäkka, musí byť al dente - na skus. Pokládla som naň malé tenké plátky masla.
Do hrnčeka som naliala 1,5dcl šľahačkovej smotany, rozrobila som ju s lyžicou hustého bieleho jogurtu, osolila a rovnomerne naliala na karfiol.
V predhriatej rúre na 200°C sa to zapekalo až kým sa sfarbili ružičky karfiolu.
Taká odnož koložvárskej z karfiolu:-) ešte k tomu recyklovaná. Úplne šťavnaté a chutné jedlo, ktoré urobím aj prvoplánovo. Že ma to skôr nenapadlo!

Žiadne komentáre: