nedeľa 20. decembra 2015

Bravčové rebrá s klobásovou plnkou

V plnej kráse po odrezaní prvého plátka. Pečené v rúre dve hodiny na 180°C, mäso sa rozplýva a chuť naozaj vynikajúca.
Kus mäsitých rebier mal 1,40kg, umyla, osušila som ho a narezala vodorovne tak, aby sa dal plniť. Kapsa bola dostatočne veľká, aby sa do nej zmestilo 30dkg mletého pliecka.
Štyri veľké pretlačené strúčiky cesnaku som zmiešala so soľou, mletou rascou a mletým čiernym korením.
Polovicou som dôkladne ponatierala rebrá zvonka aj zvnútra. K zvyšku zmesi som pridala červenú mletú papriku a zamiešala k mletému mäsu. Obe mäsá som nechala nabrať chute asi hodinu. Potom som klobásovou zmesou naplnila otvor a zaistila ho špáradlami.


Rúru som vyhriala spolu s pekáčom, v ktorom sa roztopili štyri lyžice bravčovej masti. Do horúcej som uložila mäso, zakryla alobalom a po hodine som mäso otočila a dopiekla za ďalšiu hodinu. Ničím som nepodlievala ani pred ani počas pečenia.
Prílohu sme mali parené zemiaky a domácu nakladanú zeleninu. Aj len s čerstvým chlebom je to dobrota. 

Žiadne komentáre: