streda 29. júna 2016

Pečené kurča so špargľou

Keď kúpim pekné veľké kurča, robím z neho väčšinou oba chody. Odrežem stehná a prsia, zo zvyšku uvarím vývar, nedeľnú polievku.
Mala som aj zväzok zelenej špargle, tak som vymyslela takýto hlavný chod:
Stehná som rozdelila, osolila, a na plechu s malým množstvom oleja dala piecť do rúry predhriatej na 200°C.
Zatiaľ som pripravila aj prsia - tie som vodorovne rozdelila na dva pláty, osolila, potrela plnotučnou horčicou a do stredu každého položila kúsok umytej špargle.
Ostatok špargle zo zväzku som parila v parnom hrnci spolu s novými zemiakmi 20 minút.
Plátok so špargľou som preložila a zavinula do tenkých plátkov slaniny, na štyri prsné kúsky som minula presne jedno balenie baconu.
Keď to bolo hotové, vybrala som predpečené stehná a pridala k nim tieto "zavináče", teplotu som stiahla na 180°C a plech zakryla alobalom na dobu asi 25 minút.
Po tomto čase som alobal odstránila, mäkké stehná povyberala a nechala slaninu pár minút schrumkavieť.
To som už v rajničke na sporáku chystala omáčku k mäsu, lebo my suchotinky nemáme radi, nech sa to dobre šmýka dolu hrdlom. Aj keď mäso je šťavnaté, parená zelenina si omáčku priam žiada.
Na kuse masla som podusila dva menšie póry pokrájané na drobno. 
Nesolila som, len ochutila mletým muškátovým orieškom.
Pod pokrievkou sa to udusilo do mäkka, kým sa mäso ešte pieklo. Po vybratí stehien som na udusený pór vyliala celý výpek a pridala trochu sladkej smotany. Môže byť aj mlieko.
Celé som prešla ponorným mixérom a nechala prevrieť. Hustota bola ideálna.
Všetko bolo hotové, mäso ostalo teplé a parená príloha bola tiež vhodnej teploty.
Závitky som podávala pokrájané na menšie kusy
a preliate pórovou omáčkou. Bolo to eňo-ňuňo:-)

Žiadne komentáre: