pondelok 20. júna 2016

Mäsové guľky v letnej kapuste

Podobný recept tu už mám, je to plnená paprika na dva spôsoby, kde v jednom z nich sa papriky dusia v kapuste v rúre.
Mala som v pláne robiť ten recept, ale keďže všetky čerstvo nakúpené nádherné zelené papriky boli štipľavé, musela som to vyriešiť inak.
Ono sa to vyriešilo vlastne za pochodu a výsledok je veľmi uspokojivý, tak si ukladám aj takúto verziu.
Suroviny:
nič som nemerala, množstvá sú orientačné
500g chudý bravčový bôčik, 1 vaječné bielko, 1/3 hrnčeka predvarenej ryže, dva veľké strúčiky cesnaku, 1/2 +1-2 ČL mletej červ. papriky, soľ, čierne mleté korenie, 1 veľká cibuľa, 2 PL oleja, 1,5 PL hladkej múky, zeleninový alebo mäsový vývar/horúca voda, pol hlávky letnej kapusty
Postup:
Najprv som postavila variť ryžu, množstvo ako na prílohu, manžel na ňu dostal chuť, dávno ju nemal. Počas varu som z nej trocha odobrala a nechala voľne vychladnúť, zatiaľ som pomlela pekný chudučký kus bôčika spolu s očistenými strúčikmi cesnaku.
Zmes som ochutila soľou, červ. mletou paprikou a čiernym mletým korením, primiešala ryžu a spojila bielkom, čo mi ostalo od sobotňajšieho potierania koláča.
Na oleji som spenila pokrájanú cibuľu, keď začala chytať farbu, pridala som múku a miešala túto zápražku na miernom ohni len minútku, aby ostala bledá. Po stiahnutí z ohňa som primiešala zvyšok mletej papriky a vracajúc na oheň som ju za stáleho miešania zaliala asi 2,5 dcl vody. Treba miešať metličkou, aby sa neurobili hrčky. Tento základ som osolila a priviedla k varu.
Z mäsovej zmesi som postupne robila guľky a vkladala ich do vriacej šťavy. Keď tam už boli všetky, opatrne som hrncom pootáčala z jednej do druhej strany, aby sa už odspodu obvarené guľky pohýbali a pritom nerozpadli.
Varešku na miešanie použijem iba ak už budú tuhšie. Kastról som zakryla a guľky sa dusili na miernom ohni asi pol hodiny, zatiaľ sa dohotovila aj prílohová ryža.
Vybrala som z chladničky kapustu a pokrájanú na malé kocky som ju prisypala k mäsovým guľkám.
To už trebalo podliať.
Na vedľajšej platni sa mi varila hrášková polievka, tak som z nej ubrala za dve naberačky a jedlo znova prikryté dodusila.
To už netrvalo dlho, kapusta zmäkla za pár minút.
Ako príloha sa hodia knedle, zemiaky parené, varené, pučené či kaša z nich. Ale takisto čerstvý chlieb alebo len tak bez ničoho. Prajem aj vám dobrú chuť.





Žiadne komentáre: