streda 6. januára 2016

Čokoládové kocky s arašídami

Na Silvestra som sladké nepiekla, tak už bolo načase. Vyhliadla som si recept na Pražské gule. Veľmi lákavé, ale aj dosť sladké a pracné. Tak som zase menila.
Urobila som jemnučkú piškótu, krém (tzv. slovenský) som nechala, len som znížila množstvo masla a cukru v ňom, cukrový sirup na vrch som zamenila za med a minula som karamelovú Milku čokoládu.
Suroviny:
cesto: 5 vajec L, 5PL cukru, 5PL polohrubej múky, 5PL oleja, 5PL vody, soľ
Plnka: 20dkg masla, 2 PL prášk. cukru, 0,5dcl vody, 1PL kakaového prášku, 1 ČL octu
Na vrch: 3ČL medu, voda, 15dkg sekaných neslaných arašídov(búrskych orieškov), 100g mliečnej čokolády
Postup:
Plech 32x35cm som vyložila papierom na pečenie. Rúru zapla na 175°C. Vajcia rozdelila, bielka so štipkou soli šľahala na sneh, keď bol polopevný, postupne som zašľahala cukor a vyšľahala pevnú penu, čo sa neváľa. Do nej som po jednom zašľahala žĺtka, potom olej, vodu a nakoniec preosiatu múku. Cesto som urovnala na plech a hneď vložila do vyhriatej rúry.
Pieklo sa asi 12 minút, do ružova. Papier som z neho stiahla po vychladnutí, piškótu som pozdĺžne prerezala na dve rovnaké časti.
Kým chladla piškóta, urobila som krém: v rajničke som rozpustila cukor vo vode a varila na miernom ohni na cvernu, teda kým sa sirup medzi dvomi prstami neťahá.
Priliala som ocot a nechala sirup vychladnúť za občasného premiešania. Mäkké maslo som prešľahala metličkou, pridala skoro stuhnutý sirup, preosiaty kakaový prášok a celé som vymiešala do jednoliatej hmoty.
Plnkou som potrela jeden plát, urovnala a prikryla druhým plátom piškóty. v mištičke som rozriedila med troškou vody a natrela som ho na vrchný plát cesta, aby sa na ňom udržali sekané arašídy.
Najprv som ich drvila strojom, ale mlel ich moc najemno, tak som ich nasekala radšej nožom. To trvalo z celej prípravy najdlhšie. Vo vodnom kúpeli som roztopila celé balenie 100g Milka karamelovej čokolády. Musela som pridať plátok masla a málo mlieka, aby to bolo tekuté. Oriešky som polievala lyžicou.
Po miernom vychladnutí som zo zákusku odkrojila, tieto druhy sú lepšie "za tepla" ako úplne stuhnuté. Inokedy ešte uberiem z cukru, inak nemá chybu.

Žiadne komentáre: