sobota 9. mája 2015

Variácia na Viedenské rezy (nepečená)


S príchodom teplejších dní pokukujem po sviežich a podľa možnosti nepečených zákuskoch, tortách, dezertoch. Mala som vyhliadnuté dva, jeden nepečený krupicovo-pudingový, druhý bol recept na Viedenské rezy. Ako to už býva, u mňa je väčšinou problém do bodky dodržať predpis, niekedy mením recepty na svoj obraz tak, že neostane kameň na kameni, niekedy mením len výnimočne. Teraz som sa nevedela rozhodnúť medzi dvomi spomínanými, tak som ich skombinovala. Podarilo sa to veľmi dobre, z výsledku už totiž neostalo nič, som rada, že som fotila, kým bolo čo...
Pri Viedenských rezoch sa pečie bledý piškótový korpus, naň putuje kvázi želatína z pomarančového džúsu a Zlatého klasu, ďalej vrstva šľahačky a vrch zdobia dlhé piškóty namáčané v džúse a pofŕkané čokoládovou polevou. Pečenie piškóty som vynechala, korpus som nahradila vrstvou hustej krupicovej kaše, do ktorej som pre efekt prisypala kakaový prášok.
Krupicový korpus:
3dcl mlieka
štipka soli
4 PL detskej krupice
1 ČL kakaového prášku
1 PL kryštálového cukru
Z uvedených surovín som uvarila hustú kašu a naliala som ju do maslom vymazanej rozoberateľnej formy s priemerom 18cm. Potom som na ňu nastrúhala pár Be-be keksov, asi tak 10ks.
Džúsová "želatína"
4dcl pomarančového džúsu
30g Solamylu
1 ČL cukru
V džúse poriadne rozmiešame Solamyl a cukor, pomaly privedieme k varu až zhustne. Mierne teplý navrstvíme na keksovú drvinu, urovnáme
Keksová vrstva sa nespojila ani s kašou ani so želatínou, obe hmoty boli príliš husté, aby ju zvlhčili. pri jedení preto nedrží spolu. Ak vám to vadí, vynechajte ju. Koniec-koncov porcie sa jedia vidličkou či lyžičkou, nie je také dôležité, aby boli zlepené, mne sa tam tá vrstva hodila kvôli farebnosti.
Ďalej budeme potrebovať vyšľahanú smotanu 33% so stužovačom. Použila som vychladený kelímok 180ml. Takisto uhladíme.
Na šľahačkovú vrstvu pôjdu už len v džúse namáčané dlhé piškóty. Minula som necelé balenie, kľudne dajte okrúhle, budú sa lepšie ukladať do okrúhlej formy.
Vrch som pokvapkala polevou, ktorú som pripravila z trošky šľahačkovej smotany a horkej čokolády. Všetko som miešala na miernom ohni, kým sa roztopilo a spojilo.
Tortu treba nechať v chlade pár hodín, najlepšie cez noc. Ráno prejdeme po vnútornom okraji ostrým nožom a uvoľníme okraje formy - obruč.
Nakrájame rezy a môžeme si ich vychutnávať aj miesto raňajok. Ja mám sladké raňajky veľmi rada. Potom mám celý deň čas spáliť kalórie.


Žiadne komentáre: