piatok 22. mája 2015

Rybacia pena - lososová paštéta


Väčšinou hľadám recepty na prípravu jedál, kam netreba veľa surovín, Medzi ne patrí aj tento.
 Na trhu je veľa všakovakých rybacích paštét, pomazánok, ochutnala som niektoré, chuťovo OK, ale to množstvo prídavných látok v nich ma vždy odrádza. A keďže mám malé dieťa, rada by som mu ponúkla niečo kvalitnejšie, chutné a zdravé. Tak musím vyrábať veľa potravín doma. 
Tento recept ma veľmi potešil, hádam sa zapáči aj vám.

Použila som filety z divého lososa, ktorý je lovený vo vodách oceána. Tie obyčajné lososy, aké som vídala predtým, sú chované vo veľkom na farmách a nie sú až tak kvalitné. Preto, keď som uvidela tieto filety, neváhala som ich kúpiť. 
nechala som ich rozmraziť a textilnou utierkou som ich zbavila tekutiny ako sa dalo.
Kúsky filetov som naložila do mixéra a pridala som k nim dva vaječné bielky, soľ a trocha mletého čierneho korenia
Môžete ich aj pomlieť najemno alebo posekať v sekáčiku a tak k nim pridať bielka. 
Budete potrebovať ešte ľadovú vodu, takže si ju zabezpečte dopredu. Tú treba dať do väčšej misky
a do nej vložiť misku s pomletou rybou a bielkami. Ľadová voda zabráni oddeľovaniu smotany od rybacej zmesi. Ja som priliala celý kelímok šľahačkovej smotany 250ml s 33% tuku. Môže byť aj hustejšia a tučnejšia, ak takú zoženiete.
Dôkladným premiešaním získame rybaciu penu. Tá sa ponakladá do zapekacích nádobiek (vymazala som ich pre istotu maslom) a vo vodnom kúpeli sa bude piecť v rúre na 160°C asi 25 minút. 
Moja zmes sa zmestila do štyroch ramekiniek a tie do jenskej misy, do ktorej som naliala vodu. Vrch naplnených mištičiek sa zakryje papierom na pečenie z vnútornej strany potretým olejom.
Takto som ich vložila do vopred rozohriatej rúry a zvedavo čakala tých 25 minút.
Paštéta sa upiekla, navrchu sa ukázala smotana, aj tá bola stuhnutá. Počkala som kým nádobky vychladnú, potom som umelým nožom prešla po vnútornej strane mištičky, zakryla som ju tanierikom a prevrátila, tým sa obsah vyklopil. Ak by to šlo ťažšie, treba jemne poklepkať po miske alebo rýchlymi pohybmi povedala by som vytriasť obsah misky tak, že držíme aj tanier aj misku pevne v rukách.
Paštétu som podávala s kolieskami nasucho opečeného rohlíka. Chuťovo veľmi jemná, konzistenciou tiež ľahučká rybacia lahôdka.


2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Toto je recept pre mna ***Camilla

Iveta Lencse povedal(a)...

Hurááá! to som veľmi rada:-)), milá Camilla;-)