sobota 18. apríla 2015

Tortička s parížskou šľahačkou (ako kubánska)


Recept v podobe rezov som mala na pláne už dávnejšie. Tu som si musela upraviť množstvo použitých surovín na veľkosť malej tortovej formy s priemerom 18 cm. Z tortičky vyšlo napokon 12 kúskov- porcií.
Suroviny:
piškótový korpus:
2 vajcia
60g kryštálového cukru
2-3 PL mlieka
1-2 PL oleja
10g kvalitného kakaa
70g polohrubej múky
1 ČL prášku do pečiva

Krém:
300ml šľahačkovej smotany
50g čokolády na varenie alebo horkej čokolády
20g kakaa
2 PL práškového cukru
1 smetafix k vyšľahaniu

kyslastý džem na potretie korpusu
2 ks banány

Poleva ganache:
30ml šľahačkovej smotany
30g čokolády

Ak nemáte v obľube maslové krémy, prídete si na svoje, pretože ľahučký šľahačkový krém, tzv. parížsky, vám bude určite veľmi chutiť. Jeho príprava je úplne jednoduchá: vopred sa zvarí smotana na šľahanie s čokoládou a kakaovým práškom, ochutí sa podľa gusta cukrom a nechá sa poriadne vychladiť. Podľa možnosti celú noc. Ja som netrpezlivá, chladila sa mi len necelé 4 hodinky, aj to stačilo. Zatiaľ som upiekla korpus. Vajcia som rozdelila, žĺtky vyšľahala s cukrom, pridala som mlieko, olej a múku zmiešanú s kakaom a práškom do pečiva. Nakoniec som zľahka vmiešala tuhý sneh z bielkov.


Hmotu som vyliala do maslom vymazanej a múkou vysypanej rozoberacej tortovej formy. Ak sa dá, vždy špachtľou odhrniem zo stredu hmotu do bokov, pretože počas pečenia sa zvykne stred vyduť. Ak je cesto moc riedke, neostane tam. Aj teraz sa vydulo:-) Piekla som ho vo vopred vyhriatej rúre na 160°C 22 minút. Kontrola špajdlou je pri pečení korpusov dôležitá, ak po vpichnutí a následnom vytiahnutí z cesta ostane špajdla suchá, je upečené.
Po chvíľke som korpus natrela višňovo-jahodovým džemom.

Ako som spomínala, krém som robila rozpustením čokolády v zohrievanej smotane na šľahanie, kde bol už rozmiešaný kakaový prášok a práškový cukor. Akonáhle smotana začala vrieť, odstavila som zmes a nechala asi 4 hodiny intenzívne chladiť. Do vychladenej som vmiešala 1 smetafix a vyšľahala som na krémovú konzistenciu.
Na korpus natretý džemom som naniesla asi tretinu krému, naň poukladala hrubšie kolieska banánov, minula som necelé dva.
Banánovú vrstvu som pokryla zvyškom krému.



Takto putovala torta vo forme do chladničky, zatiaľ som prichystala polevu ganache. 30 g čokolády na varenie som zaliala 30ml smotany na šľahanie a za stáleho miešania priviedla k varu. Trocha ju treba nechať vychladnúť, horúca sa naliať na krém nemôže, najlepšie je počkať, kým bude vlažná. Vtedy sa nemá šancu zmiešať s krémom, navyše je ten dovtedy v chlade.

Polevu som nechala stuhnúť pár hodín a potom som nožom obišla vnútorný obvod formy, aby som mohla obruč odopnúť a odstrániť. 

Celkovo je to dobre skombinované, bola som s receptom a chuťou veľmi spokojná. Ja som ho našla pod názvom Kubánske kocky.

Žiadne komentáre: