štvrtok 26. marca 2015

Šalátová zálievka s posolstvom jari



Veľmi aktuálna, plná vitamínov a iných prospešných látok. Čo by človek neurobil pre svoje zdravie, hlavne, ak je to jednoduché, chutné a farebne aj lákavé. Zálievka sa môže použiť na akýkoľvek šalát z čerstvej zeleniny, chuťovo si ju môžete prispôsobiť, upraviť podľa vlastnej ľubovôle.
Základnou surovinou, ktorá je poslom jari, je natvrdo uvarené vajíčko a listy čerstvého medvedieho cesnaku. Ten je známy obsahom látok, ktoré priaznivo ovplyvňujú hladinu cholesterolu, krvný tlak, obličky, prečisťujú organizmus, majú antibakteriálny a protizápalový účinok, sú výborné pre tých, ktorým hrozí trombóza a pôsobia proti bolestiam kŕčových žíl.
V kuchyni sa medvedí cesnak využíva do polievok, prívarkov, zapeká sa, ochucujú sa ním mleté jedlá, pretože má silnú cesnakovú arómu. Výborný je ako pesto, tinktúra z neho vydrží v chlade dosť dlho. Ešte som to neskúšala, ale určite príde na rad.
Najviac cenných látok si zachová v čerstvom stave, preto vám prinášam recept, v ktorom ho takto môžete využiť.

Jedno varené vajíčko som nakrájala na drobno, takisto aj polovičku obyčajnej cibule. Pridala som pár lístkov nasekaného medvedieho cesnaku.


V inej miske som zmiešala lyžicu vínneho octu, 2 lyžice olivového oleja, soľ, lyžičku medu, trocha mletého čierneho korenia, lyžičku plnotučnej horčice a trocha citrónovej šťavy. Namiesto vínneho octu môžete použiť jablčný ocot alebo biele balsamico.
Dalo by sa povedať, že je to vinnaigrette, ak by tam bola dijonská horčica.
Túto zálievku som dobre premiešala a zaliala ňou vajce, cibuľu a medvedí cesnak, dôkladne premiešala a nechala spojiť chute. Voňalo to úžasne!


Neskôr som pridala listový šalát frisée a varené kúsky žltej tekvice pre krajší farebný efekt. Aj chuťovo tam tá tekvica pasovala.


Šalát som nechala stáť asi 15 minút a potom sme si na ňom pochutili s vedomím, že spájame príjemné s užitočným:-) 

Žiadne komentáre: