utorok 24. marca 2015

Nátierka z pečenej cvikly


Keďže cviklu milujem, vždy sa pristavím, ak ju niekde vidím. Tentoraz som ju zahliadla na blogu Viktora Klima, pôvodný recept tuším pochádza od Jamieho Olivera. On použil aj veľa balsamica.
Mne sa verzia "bez" viac pozdávala, balsamico potlačí prirodzenú chuť cvikly. Ale kľudne experimentujte, možno vám zachutí tak.
Očistenú a pokrájanú cviklu som poukladala na menší plech vystlaný pečiacim papierom, osolila, poliala olivovým olejom a pridala pár strúčikov cesnaku v šupke a trocha rozmarínu na ochutenie. Všetko som prehrabala, aby sa cvikla dobre obalila olejom a soľou.
Takto som ju piekla pol hodiny v rúre vyhriatej na 200°C, bežne takto pečiem aj zemiaky či inú zeleninu, čas závisí od tvrdosti.

 Upečenú cviklu som preložila do misky, vytlačila k nej cesnak zo šupky, rozmarín som odstránila a ponorným mixérom som trochu cviklu premixovala, nie úplne na hladko. Pečená cvikla vonia a chutí úplne skvelo!
Na čerstvom chlebíku som cviklovú nátierku ešte doplnila drobivým syrom zo slaného nálevu, cibuľkou pokrájanou nadrobno a poliala dressingom z medvedieho cesnaku.

Ak vám bude chýbať mäsko, pridajte si pár plátkov šunky alebo tuniaka v oleji. Dobre by tam vyzeralo aj vajíčko na tvrdo:-)

Žiadne komentáre: