nedeľa 28. novembra 2021

Žerbo guľky

 


Pre tých, ktorí nemajú dostatok trpezlivosti alebo zručnosti, či chuti k pečeniu toho originálneho žerbó.

Mimochodom, rezy mám tu na blogu tiež : https://cookulienka.blogspot.com/2017/01/zerbo-rezy.html

Guľky zvládnu aj menej šikovní muži, detičky či seniori:-) 

                                       suroviny: 250g mletých sušienok

                                                         250g mletých orechov

                                                         50g práškového cukru

                                                        140 g marhuľového lekváru

                                                           40g roztopeného masla

                                                            4-6 PL horúcej vody

                                        a ak ich máte radi v čokoláde, tak aj roztopenú čokoládu s trochou oleja


Postup:
suché suroviny zmiešame lyžicou a pridáme lekvár, roztopené maslo a vodu podľa potreby, aby sa utvorila hmota, z ktorej sa poľahky dajú tvarovať guľky. Veľkosť si každý môže vybrať sám. Videla som už aj žerbo guľky ako pingpongová loptička. Ja som zvolila obligátne veľkosť vlašského orecha. To je taká jednohubka.
V žerbo veľmi dobre cítiť orechy, marhuľový lekvár, tuk, cesto aj čokoládu, je to dokonalá súhra týchto chutí. Práve z toho dôvodu som nechcela veľkým množstvom čokolády prebiť chuť ostatných surovín, tak som ich len popísala roztopenou čokoládou. Manžel nechcel ani to, jedol ich "holé".






Žiadne komentáre: