pondelok 20. júla 2015

Morčacie prsia s hlivou


Toto leto sme poriadne rozlietaní, pendlujeme medzi Slovenskom a Švajčiarskom, aj tam chodíme po horách a dolách, aby sme toho čo najviac navštívili, kým sa dá.
Na varenie mi nezostáva veľa času. Inak, v teple sa mi ani nechce vyvárať a vypekať, takže vedú jedlá rýchlo hotové. Jedno také som robila aj dnes na neskorý obed.
Kus morčacieho prsa som pokrájala na menšie tenšie plátky, takisto hlivu ustricovú. V kastróle som na troche oleja nechala rozvoňať dva strúčiky cesnaku pokrájané na plátky. Hneď ako chytali farbu, nasypala som k nim mäso, miešajúc som ho poopekala, osolila, ochutila lyžicou ustricovej omáčky a asi takým istým množstvom sójovej omáčky. Ešte som prisypala trocha mletej rasce a mletého čierneho korenia. Haha, fúzia slovensko-ázijská. Teraz je to vraj "in" - miešať suroviny či postupy z rôznych kútov sveta.
Mäsko trocha poškvčalo, pustilo šťavu, vtedy som pridala aj kúsky hlivy, celé som premiešala a nechala dusiť vo vlastnej šťave pár minút. Neskôr som priliala asi deci vody a pod pokrievkou sa to pekne dusilo.
Zatiaľ sa mi už pripravovala aj dusená ryža v druhom hrnci.
Dávno sme nemali mrkvový šalát, tak som rýchlo očistila a postrúhala 6 mrkví a výdatne ich pokvapkala sezamovým olejom, aby sa uvoľnil provitamín A(ten je rozpustný v tukoch)
Obvykle používam repkový olej pre jeho neutrálnu chuť, ale keďže dnešný obed mal byť tak trochu ázijský, dala som aj sezamový olej, ktorý je mimoriadne prospešný. Rukou som ho vpravila do mrkvi, aby ho bolo všade dosť.
V troške vody som rozpustila lyžicu cukru, priliala k nej šťavu z polovičky citróna a zálievka bola hotová. Sezamový olej má výraznú chuť, malá dcérka mi šalát odmietla jesť. Inokedy jej urobím porciu s repkovým olejom.
Kým som dorobila ryžu a šalát, aj mäso s hlivou sa udusilo. Vo finále som v pohári s malým množstvom vody rozmiešala lyžicu Solamylu, priliala k mäsu a tak sa jedlo zahustilo a stalo ešte viac ázijským. Už len prevrelo a bolo hotové. Máme to takto radi.

Žiadne komentáre: