utorok 7. júla 2015

Kuracie placky s cuketou

Cuketové placky sú klasika v období cuketovej sezóny, kuracie placky naložené v marináde zo sójovej a worchesterskej omáčky, horčice, kečupu, cibule a solamylu robím tiež, ale majú postáť cez noc v chladničke, tak ma napadlo pripraviť ľahšiu a rýchlejšie hotovú variáciu, skĺbiť do placky rýchlo hotové kuracie prsia s množstvom bielkovín a jemnú cuketu. Kto mäso nechce, môže ho nahradiť povedzme hubami a vynechať olej, placky budú takisto určite vynikajúce.
   Kuracie prsia som osušila a nakrájala ich na tenučké rezance, čím drobnejšie, tým lepšie, ale mlynček sa mi vyťahovať nechcelo a pravdupovediac, chcela som placky, do ktorých sa vieme dobre zahryznúť.
v malom poháriku som zmiešala pol deci olivového oleja s lyžičkou drvených horčicových semienok, mleté čierne korenie, trocha muškátového orieška a soľ.
K pokrájaným prsiam som pretlačila dva veľké strúčiky cesnaku, naliala ochutený olej , dobre všetko premiešala a nechala stáť asi dvadsať minút.
zatiaľ som nastrúhala cuketu nahrubo aj so šupkou, milujem tú krásnu zelenú farbu
K mäsu som primiešala cuketu, strúhaný syr(mala som Goudu), jedno vajíčko a 2 PL Solamylu. Rozmýšľala som či zmes zahustím strúhankou, či škrobom, ale nakoniec som sa rozhodla správne, placky boli veľmi jemnučké so Solamylom.

takže zoznam surovín:
500g kuracie prsia
1 stredná cuketa
2 strúčiky cesnaku
0,5 dcl olivového oleja
muškátový oriešok
drvené horčicové semienka
čierne korenie mleté
2 PL Solamyl alebo maizena
strúhaný syr asi 5 PL
1 vajce
soľ
olej na potretie panvice

Zo zmesi som dávala na horúcu panvicu potretú olejom vždy kopcovitou polievkovou lyžicou jednu dávku, trocha som ju uplackala tou lyžicou a každú placku som z oboch strán upiekla do zlatista. Netreba jej veľa času, chceme, aby mäsko ostalo šťavnaté. 


Hotové placky boli skutočne vynikajúce, jedli sme ich samotné, obsahujú mäso, zeleninu, vajce aj trocha škrobu a oleja, takže vlastne celkom vyvážené jedlo to je. 

A k sýtejšiemu pocitu si môžete naložiť aj kopu šalátu, poliala som ho dressingom podobným tatárskej omáčke. 

3 komentáre:

Biba povedal(a)...

to môže byť vynikajúce, robievam podobné s zelerom a je to fakt dobrota :)

Iveta Lencse povedal(a)...

Ďakujem za názor, Biba. Vyskúšaj ich aj takto, budem rada. Zeler je hodnotná a chutná zelenina, dobrý nápad na ďalšiu variáciu aj pre mňa:-)

Anonymný povedal(a)...

Strašne žravo to Ivetka vyzerá ten blog máš ozaj prekrásny mohla by si sa živiť takým niečim , idem na to S.