utorok 25. októbra 2016

Paprikovo-cuketová chuťovka

Niekedy už fakt neviem, čo by sme jedli, aj keď striedam rozmanité jedlá a pripravujem pestrú stravu.
Teraz to mám trocha sťažené, keďže je u nás mama po operácii a má určité obmedzenia. Jej sa snažím robiť mleté, mixované alebo ak to ide, drobne krájané porcie, prispôsobené jej chuti.
Desať dní každé 3 hodiny, aby nabrala silu po nemocničnej strave, dá zabrať, ale zvládame to celkom dobre:-)
Tak vznikla aj táto chuťovka či nátierka, komu ako lepšie vyhovuje.
Suroviny:
1/2 zeleninovej papriky, 1/4 cukety aj so šupkou, 2 strúčiky cesnaku, soľ, voda, pomazánkové maslo
Postup:
Na lyžici oleja som poopekala nadrobno nakrájanú papriku a cesnak, podliala trochou vody, osolila a nechala dusiť pod pokrievkou. Hneď som pridala aj pokrájanú cuketu a všetko dusila úplne do mäkka.
Na začiatku som nemala ani potuchy, čo z toho bude, len ma hnala intuícia. Podusenú zeleninu som pretrela cez riedke sitko. Tento základ sa môže použiť do obyčajného masla či hustej kyslej smotany, ja som zvolila niečo medzi tým - nátierkové smotanové maslo. Celé som premiešala metličkou do jemnej konzistencie.

Môže sa podávať teplé aj studené, ochutené citr. šťavou, horčicou, doplnené orechami, semienkami, inou zeleninou či bylinkami. Mame len samotné, pokrájané na primerané kúsky,
A nám s malou trocha načančané. Mimochodom takto spolu je to vynikajúce.
Mäsožrúti si môžu krajčeky doplniť o kúsok údeniny

Žiadne komentáre: