nedeľa 17. apríla 2016

Rib eye steak

Toto bola moja porcia z krásneho kusa vysokej roštenky, ktorú priniesol minule manžel z práce.
Surové mäso nechal dobre prezrieť, časť už stihol ochutnať sám a tento kus priniesol domov na Slovensko. Už som sa tešila, lebo Rib eye steak som ešte nepripravovala.  Dôležité je nechať ho vonku z chladničky dosť dlhý čas, aby prevzalo izbovú teplotu.
Mäso som umyla, osušila utierkou a nakrájala na plátky hrubé 2,5 cm.
Plánovala som vyskúšať viac spôsobov prípravy, aby som prišla na to, ktorý nám vyhovuje najviac. Solenie vopred, solenie po opečení a dopečenie v rúre.
Ako prvé som však upiekla prílohu, v rúre pečené pokrájané, osolené zemiaky a batáty s olivovým olejom. A fotiť som všetko nestíhala, bola som napätá, aby som tento drahý a krásny kus mäsa nepokazila.
Prvé dva plátky steakov som potrela olejom, potom osolila a posypala zmesou čierneho, zeleného a ružového čerstvo drveného korenia.
Korenie som vmasírovala do mäsa a nechala chvíľu stáť. Neviem, kedy sa naučím koreniť odvážnejšie, ale dúfam, príde aj ten čas.
Zatiaľ som poriadne rozohriala titánovú panvicu len tak nasucho. Oba steaky som piekla naraz, najprv z jednej strany 2,5 minúty a potom aj z druhej toľko isto. Medzitým som sa ich ani nedotkla.

Hneď po uplynutí času som ich preložila do rúry predhriatej na 200°C.
Manželovi som ten jeho vybrala skôr, môj tam pobudol 8 minút. Z rúry som steaky položila na kus alobalu, pridala plátok masla a tesne zabalila, nechala dôjsť necelých 8 minút, až potom som ich podávala.
Hladného chlapa som čakať nenechala, môj steak som fotila aj po prekrojení. V strede bol ešte ružový, ale usúdila som, že by bolo stačilo aj 6 minút.
Porcia bola fakt kráľovská, ja som ju ani nestačila naraz dojesť. Ale jedno viem iste: nikdy som ešte tak dobré mäso nejedla! Tá chuť je proste neopísateľná, a to nepatrím medzi milovníkov steakov. Mramorované mäso, hlavne tento rib eye steak odporúčam fakt každému, kto sa nebojí trošky tuku, lebo ten je aj tu nositeľom výbornej chuti.
A ešte pre mňa dôležitý postreh: necítila som rozdiel medzi dopredu nasoleným a po opečení soleným mäsom. Takže mi je to vlastne jedno, dilema vyriešená:-)


Žiadne komentáre: