sobota 1. júna 2019

Čerešňovo-kokosový koláč

je to odľahčená, upravená verzia klasickej čerešňovej bublaniny, kde som nahradila cukor a múku a vynechala maslo.
Do výpočtu kalorickej hodnoty sa neodvážim, no myslím si, že táto verzia má oveľa menej prázdnych kalórií, obsahuje omnoho viac vlákniny a keďže vynecháva biely cukor a bielu múku, pôsobí lepšie na náš organizmus. Tuk v ceste som nahradila kokosovým mliekom.
Napriek tomu, že cesto oproti klasickej bublanine nie je tak rozplývavé, za čerstva je chrumkavejšie, na druhý deň zasa vláčnejšie. Som spokojná, preto si recept ukladám a ponúkam ho aj vám.

Suroviny:
5 vajec, 4PL medu, 80g strúhaného kokosu, 170g celozrnnej špaldovej múky, 200ml kokosového mlieka, 1 ČL sódy bikarbóny, miska umytých čerešní, Agáve sirup na poliatie po upečení

Postup:
Celé vajcia s medom som elektricky šľahala do hustej bledej peny. Vždy si pozerám čas, je to presne 5 minút, kým sa dosiahne optimálna konzistencia.
Medzitým som si odvážila suché prísady a zmiešala ich dokopy, túto zmes kokosu, múky a sódy som vpravila do vaječnej hmoty tiež šľahačom.
Na odľahčenie cesta som pridala pol plechovky kokosového mlieka, v tomto prípade 2dcl.
Cesto som vyliala do plechu vystlaného papierom na pečenie, rúra som zapla na 180°C.
Umyté čerešne som odkôstkovala až teraz, nehnednú potom tak rýchlo.
Daždivé počasie urobilo svoje, toho roku asi kompóty nebudú, takmer všetky čerešne sú popraskané.
Plech vkladám do rúry vždy až po dosiahnutí teploty, kvôli rovnomernému pečeniu. Tu toho cesta nie tak veľa, nevyskočí ako pri bežnej bublanine, predsalen je tam menej surovín. Piekla som ho 25 minút, treba si ustriehnuť, aby sa nevysušilo, to prezradia okraje cesta.

Mám tendenciu ochutnávať svoje nové výtvory ešte za tepla, tak som si kúsok ulomila, či je dosť sladký. Málilo sa mi, tak som koláč za tepla poliala agáve sirupom namiesto bežného posypu práškovým cukrom. 
                                      Teraz máme domáci koláč na víkend plný vlákniny. 
                                           Ak si ho upečiete, prajem k nemu dobrú chuť:-)








Žiadne komentáre: