streda 21. septembra 2016

Hamburgerové variácie

Také menej tradičné hamburgery som objavila v knihe Dokonalý domáci burger, ktorú som vyhrala v súťaži.
V knihe je nespočetné množstvo všakovakých kombinácií na burger a myslím, že si v nej každý príde na svoje.
Zo surovín, ktoré som mala doma, som pripravila kuraciu placku, placku so syrom halloumi, zemiakovú placku a baklažán vypražený v cestíčku. Pečené paradajky sú z inej inšpirácie, mala byť z nich pomazánka, ale nakoniec sa mi hodili práve do burgerov:-)
Žemle som tentokrát nepiekla, zaobišli sme sa aj bez nich.
Množstvá neudávam, všetko som robila viac-menej od oka, tu ide hlavne o nápad, nie o gramáže.

Kuracia placka:
kuracie mäso som pomlela, časť mäsa som ochutila pálivou omáčkou, osolila a pridala k nemu roztopené maslo, rukou dobre premiešala a potom mokrými dlaňami formovala placky. Tie som v horúcom oleji opekala z jednej aj druhej strany asi po 3 minúty. Dôležité je do placky zbytočne nešťuchať.
Placka so syrom halloumi
Druh cyperského syra sa vynikajúco hodí na grilovanie, kupujem ho väčšinou v Lidli, tento bol ochutený s chilli.
polovicu z neho som postrúhalas  na veľkých očkách spolu s kúskom surovej cukiny, pridala som jednu mrkvičku postrúhanú najemno a tiež veľký strúčik cesnaku. ešte trebalo jedno rozšľahané vajce, oregano a trocha strúhanky na zhutnenie masy.
Placky nedržia spolu až tak dobre, ale dá sa s nimi manipulovať, do horúceho oleja ich vkladajte na lopatke, aby sa ani náhodou nerozpadli. 

Zemiakové placky:
Vyzerali strašne žravo na fotke, mne sa zdali dosť mastné v konečnom dôsledku, asi tým maslom.
Tri menšie zemiaky som očistené a rozštvrtené uvarila v osolenej vode takmer do mäkka. Po scedení a vychladnutí som ich pokrájala na drobné plátky. Na kúsku masla som s trochou vody podusila cibuľu, keď zmäkla, pridala som ju k zemiakom a okorenila čiernym mletým korením.
Mokrými dlaňami som formovala placky a tie opekala tiež v menšom množstve oleja.  Neobracajte, kým nevidieť, že spodok je pekný červený. Vyžadujú si tiež opatrnú manipuláciu a používajú sa namiesto klasickej žemle.

Baklažán vypražený v cestíčku
tak toto je úplná pecka! chutil mi najviac zo všetkých dnešných výtvorov.
Polovicu umytého baklažánu som nakrájala na polcentimetrové plátky a osušila utierkou. V miske som zarobila máličko cestíčka z polohrubej múky, soli, mletej rasce a vody. V ňom som plátky namáčala z oboch strán a potom rýchlo vyprážala v oleji.

Až na kuracie placky, z ktorých bolo viac, sa mi zo všetkého podarilo po 4 kusoch. 

Pečené paradajky
Tie som robila medzi prvými, pretože sa piekli v rúre, čo trvá o niečo dlhšie ako na panvici.
Na pečiaci papier som naliala bazalkový olej, v ňom som paradajkové plátky namočila z oboch strán, posypala sušeným oreganom, soľou a cukrom, ešte som ich pokvapkala balzamicom. Piekli sa na 190°C asi 20 minút. Boli šťavnatou a úplne fantastickou prílohou. 

Po dohotovení všetkých ingrediencií sa mohlo ľubovoľne kombinovať. Mäso sa dobre dopĺňalo syrovo-zeleninovou plackou, ale aj variácia bez mäsa bola vynikajúca. Na doplnenie som použila aj trošku tatárskej omáčky a čerstvého šalátu. Fotky nič moc - už sa skoro zvečerieva a vonku boli fotené za súmraku.





Tieto žemličkové hamburgery
som robila už dávnejšie, páčilo sa mi, že sú doplnené zaujímavým hráškovým "guacamole" - uvarený hrášok sa potlačí vidličkou na kašu, osolí, okorení čiernym mletým korením a zmieša s pretlačeným cesnakom, posekanou čerstvou mätou, hustou smotanou a dochutí práškovým cukrom.
Burger to bol taktiež kurací, s cmarom a červenou mletou paprikou.
Obloženie  pozostávalo zo strúhanej mrkvy, reďkvičiek a cibule, ochutených na sladkokyslo.
Žemličky boli domáce, maličké a chutnučké






Žiadne komentáre: