streda 13. júla 2016

Brokolicovo-sójový nákyp so zemiakovo-mrkvovou kašou

Chuťovo nenásilný, šťavnatý a s prílohou aj dosť sýty, taký je tento nákyp.
Zeleninové nákypy sú veľmi vďačné, či už keď ostane varená zelenina z polievky, či sú pripravené z čerstvej, vždy sa dajú veľmi dobre skombinovať s inými surovinami. Ako pojítko používam vajcia. Žĺtko podľa potreby buď vymiešané s maslom, alebo len tak samotné, a bielko vyšľahané na tuhý sneh so štipkou soli. Práve sneh dodá nákypu nadýchanosť a objem.
Nápad na dnešné menu čerpám z Aničkiných placiek. Tých sme mali v poslednom období dosť, tak trochu zmeny nezaškodí.
Suroviny:
1 menšia brokolica, 50g sójovej drte, 1,5dcl mäsovej polievky alebo bujónu, 1 cibuľa, 2 strúčiky cesnaku, 1-2 vajcia, 1 kopcovitá PL cícerovej múky, soľ, masť a strúhanka na vymazanie a vysypanie pekáčika, Na kašu: zemiaky, mrkva, šľahačková smotana
Postup:
sójovú drť som dala variť do vývaru tak, že navrch hrnca som dala parák s ružičkami umytej brokolice a prepolenými cesnakmi. Parila som ich asi 7 minút, ten čas stačil aj na zmäknutie sójovej drte. Kým potom brokolica chladla, drť ešte nasávala tekutinu pod pokrievkou.
Vychladnutú brokolicu a cesnak som el. sekáčikom posekala nadrobno.
Zatiaľ som opražila na kúsku masti cibuľu, vychladnutú zmiešala so scedenou drťou, žĺtkom, a zvyškom vajca z večerného potierania pečiva.
Pridala som brokolicu a lyžicu cícerovej múky. Tej netreba veľa, má nahorklú chuť vo väčšom množstve, ale ako vysokobielkovinová múka je výborným doplnkom zeleninových jedál.
Naposledy som do hmoty vmiešala tuhý bielkový sneh.
Zmes som urovnala do vymazaného a strúhankou vysypaného pekáčika, rúru som mala už zapnutú na 190°C. Nákyp som piekla 20 minút.
V inom hrnci som zatiaľ uvarila zemiaky a mrkvu pokrájané na malé kocky.
Vodu z nich som po uvarení zliala (bude na polievku zajtra), zemiaky a mrkvu som popučila a prešľahala metličkou so šľahačkovou smotanou.
Počkala som, kým nákyp trocha vychladne a pokrájala som ho.
...a dobre sme sa naobedovali

Žiadne komentáre: